03 maj, 2012

Paret Ajvide Lindqvist gör barnbok

Men hallå, hörni! Varför är det ingen som har sagt att paret Ajvide Lindqvist kommer ut med en barnbilderbok i september? Eller har ni sagt det och jag har missat det?
Anyhoo, om ni också har missat det så upptäckte jag nyss: i september kommer John Ajvide Lindqvist och Mia Ajvide ut med boken Sulky och Bebbe regerar okej på Bonnier Carlsen. John har skrivit och Mia har tecknat.


Av den lätt surrealistiska bokvideon nedan tror jag vi kan utesluta att paret Ajvide Lindqvist helt har lämnat sin tidigare stil bakom sig. De ser lite ruggiga ut, de där Sulky och Bebbe. Och åtminstone i mina vuxenöron låter det de har för sig lite som en olycka som väntar på att hända. Lovande, med andra ord! Ska bli mycket spännande att se, detta.

4 kommentarer:

Bokomaten.. sa...

Vad roligt! Hade jag ingen aning om! Måste man ju kolla in när det händer!=)

Paperback Lover sa...

Jag var på en grej med John Ajvide Lindqvist för ett par år sen, där han läste högt om Sulky och Bebbe, så tydligen har han skrivit länge om dessa barn. Så jag blev inte såå överraskad och tänkte därför inte på att det var en stor nyhet :-) Men det är det ju såklart!
Verkar vara det nya, att slå som vuxenförfattare och sen ge sig in i barnboksförfattandet.

Miriam - Schitzo-Cookie's Book Blog sa...

Hade jag med missat! Vad spännande =)

Helena (Dark Places) sa...

Hurra! En bok som passar både mig och döttrarna. :D