12 mars, 2012

Hungerspelen-muffins


Titta, det är Hungerspelen-muffins!
Och här, en Sandman-tårta:


De här kommer från bloggen Fictional Food, som helt ägnar sig åt att laga mat om och ur olika fiktiva verk, både från böcker, tv-serier och filmer. Det kan alltså vara både muffins av typen ovan, och sånt här:


Ett återskapande av fisksoppan som Katniss äter kvällen innan hon lämnar sin familj, lagad efter hur den beskrivs i boken.

Fictional food-bloggen drivs av en kvinna på Hawaii, och än så länge finns det inte så jättemånga olika inlägg/recept, men jag hoppas att det blir fler allteftersom. Det är en kul - och ruggigt ambitiös - idé!

6 kommentarer:

Metronyx sa...

En strålande idé. Fantalusisk tom! Man borde ha en fast med boktema där all mat och dryck är kopplade till litteratur. Eller en hel veckas matsedel med bok-tema.

Bokomaten.. sa...

HAHAHA, så fullkomligt vrickat, underbart och fantasifullt! Jag snor idé på direkten!=)

mimmimarie sa...

Härligt. Jag lagar ibland litterär mat, speciellt currywurst och har bloggat om detta här. http://mimmimarie.blogspot.com/2011/02/litterar-mat-currywurst.html

Cilia sa...

Åh gud vad roligt! Önskar att jag var skicklig nog att göra såna Hungerspelen-muffins ^^

Calliope sa...

Och maten på nästa bokbloggarträff borde ju verkligen vara någon rätt med litterärt tema :)

Mikael Holmström sa...

Underbart! Jag har ju nån gång tänkt försöka baka alla bröd i Jan Kjaerstads "Tecken till kärlek"...