16 april, 2011

Novell av Neil Gaiman gav inspiration till tvål

Det finns en första gång för allt, och det här är första gången jag ser en tvål baserad på en novell. Ja, ni hörde rätt. Tvål.
Black Phoenix Alchemy Lab har gjort en tvål med inspiration från Neil Gaimans novell Snow, glass, appels. Enligt Gaiman själv luktar tvålen "green appels and like sex and vampires, all at the same time. Actually, it smells like sexy vampire apples."

Jag måste medge att jag lite grann misslyckas med att föreställa mig doften, men det är ju en sjukt kul idé. Black Phoenix levererar dessutom internationellt, så man nog beställa hit ett ex om man vill. Är mycket nyfiken!

Läs mer om tvålen och beställ här. När du ändå är där, passa på att titta runt lite i shopen också; de har rätt mycket roliga saker.

9 kommentarer:

Metronyx sa...

Åhhh, vad bäst!!! Neil är verkligen en källa till inspiration, så varför inte tvåla in sig och tänka på Neil samtidigt ; P

Calliope sa...

Haha! Det tycker jag låter som en bra plan :)

Cinnamon sa...

Villken bra idé!

Emmas Bokhylla sa...

Ah, vilken harlig idé! Fast jag erkanner, jag ahr lite svart att forestalla mig doften, mer an att det luktar nog valdigt gott!

Bokomaten.. sa...

Något för SF-bokhandeln tycker jag allt.=) Tycker dock inte äpplen och vampyrer har jättemycket gemensamt??

Johanna R sa...

Har också svårt att föreställa mig denna doft.

Skulle vilja ha den att pryda mitt badrum med dock. Det var ju så vackert omslag!

Och Neil Gaiman...en av mina favvisar

Helena sa...

Som ett massivt fan av hygienprodukter (äger oförsvarligt många sorters body lotion och tvål) och fantastik - och Neil Gaman! - bara måste jag applådera denna nyhet! Underbart!

Calliope sa...

Bokomaten: enda kopplingen torde vara omslaget till Twilight + scenen i skolans kafeteria där Edward använder sina superübervampyrreflexer till att fånga ett exemplar av denna frukt...

Kan dock tänka mig att äpple kan vara en bra doft att fräscha upp sig med om man är vampyr :)

Helena (Dark Places) sa...

Efter Twilight har väl dock vampyrer och äpplen en hel del gemensamt...?