29 mars, 2011

Resa ut i världen-längt med Penguins prylar

Än så länge har jag inga resor inplanerade i sommar, men om jag hade det, är det här vad jag skulle ta med mig:

Bagaget skulle märkas med Penguins fina adresshållare med den självklara titeln On the Road.


Alla småprylar skulle läggas i det här lilla behändiga fodralet. Låt oss dock hoppas att jag slipper alla eventuella andra associationer till titeln. Jag brukar inte komma bort.


Och innan jag for hemifrån skulle jag brygga en extremt god kopp te som jag kunde hälla i min fina termos och dricka under resan.

Det vore värt att boka en resa bara för att få ett fullgott skäl att köpa de här sakerna.

12 kommentarer:

Bokbabbel sa...

Oiiih! Älskar visserligen mina Ordning&Reda-adresslappar men en sådan där Penguin.grej skulle jag nog verkligen behöva!

Calliope sa...

Oiiih var ordet! Kunde inte ha sagt det bättre själv :)

Boktagen sa...

Var kan man köpa alla dessa rese prylar? Känner kraftigt sug efter termosen =)

Anonym sa...

Ja, jättefina saker! Jag undrar också var man kan köpa dem:)

Bokomaten sa...

Jag döööööör, vad snygga. Big cravings!!

Nattens bibliotek sa...

Vilka fina Penguin muggarna vet jag var jag kan hitta, men var har du hittat dessa finns välbehövliga små saker. Vill ha!

Fia sa...

Ååååååååååh snüggt! Vill äga!

Cia sa...

Men åh! De här har jag aldrig sett förut, men kan självklart tänka mig att fylla på mitt övriga förråd med penguinsacessoarer... Var handlar man?

Cecilia says sa...

Åh, love resetaggen! Den konkurrerar lätt med den annars fina ljusrosa 50-tals- med texten Domestically Challenged som jag har i nuläget.

Anonym sa...

Åhå, där fixade du ett födelsedagsbekymmer jag har!

Calliope sa...

Jag hittade sakerna på Shop Until (http://shop.until.com.au/index.php?main_page=index&cPath=72_282), men jag vet inte om det finns någon svensk återförsäljare som tagit in dem ännu. Så har du en butik och läser detta - här är en given import att kasta dig över. Många köpare redan innan du lagt ordern :)

Emmas Bokhylla sa...

Ah, vilka lackra prylar! Det rycker verklgien i shoppingnerven!