15 februari, 2011

Tru Blood på flaska


Igår firade jag och sambon alla hjärtans dag med att dricka varsin flaska Tru Blood. Vi använde naturligtvis mina Tru Blood-glas. Hade det inte varit så förbaskat kallt, hade jag kunnat ta på mig min Fangtasiatröja också, bara för att nörda loss fullständigt.
Själva drickan i de fina Tru Bloodflaskorna smakar lite tuggummiaktigt, blodapelsin är det menat att föreställa. Kalla mig morbid, men jag hade gärna sett att färgen på drickan hade varit mörkare och att konsistensen hade varit mer i stil med.... ska vi säga blåbärssoppa? Allt för den autentiska blodkänslan. Läskigt? Möjligen.
Men det funkar fint såhär också. Bra att dricka i väntan på att nästa Sookie-bok kommer ut i början av maj och säsong 4 av tv-serien får premiär 12 juni.

13 kommentarer:

Metronyx sa...

Ha,ha sparat mina till ett högtidligt tillfälle....som verkar dröja. Svårt att hitta något tillräckligt högtidligt : D

Stringhyllan sa...

12 juni, aha! Det datumet har jag länge suktat efter.

Vixxtoria sa...

Men hur smakar det då? Som blodapelsin? Jordgubb? Rött vatten med socker? Tunn blåbärssoppa? Äckligt?

Calliope sa...

Det smakar ungefär som Fanta apelsin.

Helena sa...

Underbart! Och Fanta apelsin är ju gott, men man vill väl att det ska smaka lite... farligare. När kommer den alkoholhaltiga versionen av Tru Blood? :)

Var köpte sambon flaskorna btw?

Emma sa...

Underbart! Jag blir avundsjuk.

Sandra sa...

Jag såg Trueblood flaskorna på SF-bokhandeln i Gamla Stan, var på vippen att köpa, men det blev inget. Snygga dock.

Calliope sa...

Helena: "farligt", ja tack! Lite alkohol hade nog piffat upp :)
Sambon shoppade på SF-bokhandeln i Malmö.

Cinnamon sa...

Låter som du hade n perfekt Alla hjärtans dag. I mina ögon i allafall. Jag har en Tru Bloodflaska stående i barskåpet men den ska inte drickas. Den ska bara beundras. :)

Calliope sa...

Förstår hur du menar! Jag har lyckligtvis två oöppnade flaskor kvar - sambon var förutseende och köpte ett fyrpack :)

Vera sa...

Jag har nog inte riktigt fattat hur STOR industrin kring True blood egentligen är men jag börjar få en liten aning :D

tessan sa...

hejsan.
vart kan man köpa true blood flaska någon stans? är verkligen sugen på att köpa :P

tessan sa...

jag hittade en sida som man kan handla flaskorna ;)
http://www.roligaprylar.se/Tru-Blood.html