28 oktober, 2010

En dag - idag!

Idag är det releasefest för den svenska översättningen av brittiske David Nicholls tokhyllade roman En dag. Nystartade förlaget Printz Publishing ger ut den och jag är bara lite bitter över att jag inte hade möjlighet att tacka ja till inbjudan att komma till Stockholm och fira boksläppet med dem. Känns inte alls surt att sitta fast i Skåneland, nej nej... För att trösta mig ska jag åtminstone se på Babel ikväll, eftersom de ska ha en intervju med Nicholls.
Intervjun i Babel är bara en av många - Nicholls bok har fått galet mycket uppmärksamhet. I svensk media har den bland annat synts i City och i SVD under senaste veckan. Och film ska det naturligtvis bli. Den släpps nästa år och kommer att ha Anne Hathaway och Jim Sturgess i huvudrollerna.

Läs var Helena på Bokhora tyckte om den engelska utgåvan av boken och ta en titt på David Nicholls hemsida.

2 kommentarer:

Bokbabbel sa...

du inspirerade mig till ett eget småbittert inlägg ;)

Calliope sa...

Haha! Underbart att kunna inspirera :)