09 oktober, 2010

Bloggträff, mystiska hyllor och rostade kastanjer

Bokbloggsträffen i torsdags blev precis så trevlig som jag hade förväntat mig - tillsammans med Hannas hörna, The Book Pond, Bokomaten, Boktimmen, Om böcker som jag hunnit läsa och Full bokhylla hade jag en superbra kväll på Gräddhyllan i Lund, där allt från Nobelpriset till tidningen Yourlife avhandlades (förstå spännvidden på ämnena!).
Jag gjorde mig dessutom av med en hel påse böcker som jag skänkte bort, vilket kändes som ett moget, fint beslut. Jag var mycket nöjd med min egen redighet ända tills jag kom hem och såg att hålet de bortskänkta titlarna lämnat i bokhyllan liksom magiskt hade slutit sig igen - utan att jag så mycket som petat in en enda ny bok. Besviken!! Jag hade ju tänkt använda platsen till nyförvärv, men ack ack. De förut så ihopträngda titlarna tycks ha expanderat i sina bortskänkta grannars frånvaro. Jag undrar om sådant händer andra också eller om det bara är jag?

Kvällen bjuder nu härnäst på rostade kastanjer samt en stunds läsning i Elias Palms rättsläkar-deckare Corpus Delicti. Jag hade tänkt äta kastanjerna samtidigt som jag läser, men vi får se hur det går. Möjligen är det läskigt att äta när man läser om en rättsläkare, möjligen blir det svårt att hålla boken och skala kastanjerna samtidigt. Utmaningar, utmaningar, men det ska säkert lösa sig.
Ha en trevlig kväll, allesammans!

1 kommentar:

Bokomaten sa...

Åh, rostade kastanjer! Gud, vad sugen jag blev nu. Sambon är i affären, får nog skicka iväg ett sms.... Själv har jag spenderat dagen på ett ytterst ickelitterärt sätt med minivarianter av en typ av familjemedlem vi har gemensamt... Och nej, jag menar inte dvärgar.:) Tack för tillskottet till bokhyllan förresten. Här är inte alls trångt sedan vi köpte tre nya i våras....;)