15 maj, 2010

Haruki Murakami till Oslo

Sitter här och funderar på om jag ska vara precis så hysterisk som jag känner mig och redan nu, i gooood tid, boka resa och biljetter och boende och gud vet vad till Oslo i slutet av sommaren. Bokhore-Johanna har ju upptäckt att Haruki Murakami kommer dit 20-24 augusti. Oj oj oj!
Det känns lite som att gud helt plötsligt dyker upp i en småstad nära mig. Det är Litteraturhuset i Oslo som arrangerar och utöver Haruki själv, kommer en massa andra författare att göra Murakami-relaterade saker. Program och biljetter släpps i juli. Gah. Måste nog åka dit. Det är ju inte alltför vanligt att Murakami syns till på våra breddgrader - eller någon annanstans heller, för den delen.
Eller ska man våga tro att han kommer att göra fler framträdanden under samma resa? Kanske till och med någonstans i Sverige eller i Köpenhamn...? Så många svåra beslut...

7 kommentarer:

Cinnamon sa...

Åk till Norge! Man vet aldrig om han tänker komma till Sverige. Och du kommer att ångra dig om du inte åker..

Västmanländskan sa...

Åh, wow - det hade varit suveränt att få åka dit!

jenny sa...

Amen, oj vad coolt det vore att få se den fantastiske Murakami "live"!
Både jag&pojkvännen är stora fans av denne förunderlige författare, så undrar om jag ska så ett litet frö till en Osloresa nu..!?
Men först skräckmästaren John; lovar att rapportera tillbaka om Lugn&Ajvide!

Hellre barfota än boklös sa...

Tänkte bara säga att idag fick jag hem boken jag vann av dig. Tack så mycket än en gång. Ska bli roligt att läsa den. :-)

Mikael Holmström sa...

Aaa...aaa! Jag som tillochmed känner folk som bor i Oslo... hm...!

a-lo sa...

Go for it vetja! Själv läser jag nu faktiskt Kafka på stranden efter allt tjat om dess goda kvalitéer :-) Men den är makalöst bra och ganska konstig so far. Hade nästan hoppats vi kunnat läsa den i bokklubben så man får lite fler infallsvinklar, för det känns som en bok man vill diskutera en del. Men de andra nappade inte riktigt. Their loss tycker jag.

Calliope sa...

Definitivt their loss! Murakami borde väl vara perfekt för en bokklubb, för jag tror aldrig att jag har stött på någon vars böcker man kan diskutera så länge & från så många olika infallsvinklar.