17 mars, 2010

Nya zombies i Austen-land

Det har varit mycket videoposter här på sistone och jag ska skärpa mig, jag lovar. Men inte förrän ni har sett det här:




Hur coolt var inte det?? Det är boktrailern (eller vad det nu kan heta när man gör reklam för en bok) till den senaste i raden av monstersuccéer; Dawn of the Dreadfuls är en prequel som berättar allt som hände innan Elizabeth Bennet började slakta zombies på löpande band. Här får vi veta hur det var när hon växte upp och hur hon tränades inför att möta vuxenlivets alla fasor... (den var dålig, jag vet) Boken släpps nästa vecka och ges precis som de andra i serien ut av Quirk Books.
Tack Lova för länken!

5 kommentarer:

Cicci sa...

Wow! Har aldrig sett en "boktrailer" innan, inte någon som den här i alla fall. :-) Jane Austen och zombies...Hmm en udda kombination.

Alices och Lyras Bokhylla sa...

Oj oj oj!
Johanna gav mig P & P and Zombies i födelsedags present, och jag håller nu på med den. Den är verkligen sjukt kul!
Och nu blir jag bara ännu mera peppad...
/L

Calliope sa...

Jag tycker att man borde göra fler boktrailers - varför görs det inte tv-reklam för böcker på det viset när det görs för allt annat? Den enda motsvarigheten som jag kan komma på när det gäller böcker är en gammal, ruggigt pinsam reklam för någon av Liza Marklunds böcker där hon går omkring och ska se mystisk ut. Den var ... sådär. Det finns ju också filmade reklamsnuttar för en del andra böcker, men de har mig veterligen aldrig använts annat än för reklam i bokhandeln och på nätet. Varför? Är tv-reklam för dyrt för förlagen?

Bokomaten sa...

Internationellt är det faktiskt vanligare med boktrailers. Ofta för ungdomsböcker och gärna äventyrs- eller fantasyböcker som ju är rätt tacksamma att göra reklam för.:)

P&P & Zombies står i hyllan, men hari nte tagit mig igenom än.. inväntar ett bra tillfälle när jag behöver lite humor. Känns som en bok att läsa när man är övertrött, ungefär.:)

Maria sa...

Haha, askul trailer. :) Men jag vet inte om jag är så sugen på boken.