17 januari, 2009

Jan + Köpenhamn = Calliope där

Oooiii, oooiii! Upptäckte just att Jan Kjaerstad ska besöka den internationella författarscenen på Den sorte diamant i Köpenhamn i april. Ooooiii! Jag kommer nog bli tvungen att fara dit, känner jag. Mitt förra besök i Köpenhamn på bokmässan dit jag också åkte enkom för att lyssna på Jan och få en bok signerad var ju så sjukt fangirligt att man rodnar, men också ack så trevligt! Brukar klappa mitt signerade ex av Tecken till kärlek ibland när jag går förbi hyllan. Tanken på att kunna få även någon annan av hans böcker signerad gör mig exalterad. Möjligen måste jag i så fall bara färga/klippa håret först och skaffa andra glasögon så att han inte känner igen den där fanatiska mäniskan som stalkade honom förra gången... Ska fundera på förklädnader. Det planerade besöket väcker också frågan om det kanske skulle kunna vara en ny bok på väg? Det borde ju vara dags snart om han ska hålla sedvanlig intervall i utgivningen. Jag har försökt leta i alla register jag kan komma på, men inte hittat något. Självklart kan han framträda utan att ha en ny bok på väg, men ändå... Tänk om... Jag säger det igen. Ooooiii! Ooooiii!

**************************************
Tack till Böcker med mera vars inlägg om biblioteket fick mig att minnas att jag skulle kolla upp deras program!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Undrar om du vet en boktoks tankars nya adress?

Anonym sa...

Boktoka kan berätta att nästa bok av Jan tydligen är hos översättaren nu och beräknas komma till hösten hos Atlantis.

Kanske kan jag skicka ner mitt ex av Tecken till kärlek så att du kan be om en kråka? ;-) Jag vill också följa med! När var det sa du?

Läser tredje delen i Jonas Wergeland-trilogin just nu.

Calliope sa...

Aaahh!! Det är ju inget mindre än fantastiskt!! Ska börja ladda redan nu inför hösten :)

Tycker definitivt att du ska komma med till Köpenhamn! Framträdandet är kl 20 den 14e april och man kan köpa biljetter redan nu på nätet, som de skickar hem. Vore superkul om vi blir flera som åker! Och annars kan jag nog ordna ett extra signerat ex...

Calliope sa...

Nej, jag vet tyvärr inte vart En boktoks tankar har flyttat - jag har också sett att den gamla adressen inte funkar.

Erika sa...

Jag blev otroligt sugen när jag såg anslaget på Den sorte diamant, men tror inte jag har möjlighet att återvända till Köpenhamn så snart igen... Men det lär ju bli hur trevligt som helst!

Anonym sa...

Det är inte den här?

http://enboktokstankar.blogspot.com/