25 november, 2008

Utan bok på tåg - horror

Då var den första av veckans alla långresor med tåg avklarad - jag är helt mushy i huvudet. Den här var å jobbets vägnar och chefen halade fem minuter efter att vi stigit på upp en tjock bunt med papper som vi skulle gå igenom på vägen till mötet. Hej då läsning, tänkte jag lite bittert. Fick åtminstone läst (hela) Alan Benetts Drottningen vänder blad på hemvägen, men läste för fort. Jag hade räknat med att den skulle ta ungefär två timmar inkl störningsmoment i form av tjatiga människor på sätena bredvid, men de lyste med sin frånvaro och boken tog slut 1 1/2 timme innan resan. Och jag hade ingen backup! Fatta vilken panik! Det kändes som ett rookiemistake att göra. Till helgens resa ska jag planera bättre. Vad jag tyckte om Drottningen... ska ni få veta en annan dag, för nu ska jag samla vuxenpoäng genom att betala räkningar. 2800:- till CSN, bland annat... yay.

3 kommentarer:

Bokbabbel sa...

Ånej, det låter verkligen som ett rookiemistake, hur gick det nu så? Tack för tipset, jag packar alltså båda böckerna i handbagaget inför mina tåg- och flygresor imorgon! ;)

Calliope sa...

Gör det! Lär av mitt bittra misstag ;)
Trevlig resa!

Anonym sa...

Ojoj, vilken pina att resa med slut läsning! Jag har med mig två, ibland tre böcker, på resor just för att slippa den situationen! Det slutar iofs ofta med att jag inte läser alls utan somnar, men jag har iaf valmöjligheten! Hellre många böcker än för få!