27 november, 2008

Fin februari

Februari brukar vara en allmänt sugig månad när det inte händer ett endaste roligt dugg, men 2009 kommer det vara annorlunda. Här kommer några skäl att inte gå i ide:

Patricia Briggs släpper del 4 om walkern Mercy Thompson, allas vår favoritcoyote. Den heter Bone Crossed. Efter att ha läst ut tredje delen Iron Kissed häromdagen har jag total abstinens och vill ha mer mer mer (framför allt av Adam, say no more), så det gör mig extremt glad att veta att jag inte behöver vänta så länge. Däremot har jag än så länge bara sett den här sjukt fula utgåvan och jag hoppas verkligen att den inte är den enda som kommer. Jag vill ju ha en som matchar de andra jag har (som ser tusen gånger bättre ut). På Patricias hemsida kan man just nu se bilder på hur det ser ut när hon frenetiskt bearbetar slutversionen av manuset. Tyvärr kan man inte zooma in och tjuvläsa på sidorna.


Som om det inte vore nog med varulvar kommer samma månad även Carrie Vaughn med Kitty and the Dead Man's Hand, del 5 av serien om radiopratande varulven Kitty. Redan månaden därpå kommer också tydligen del 6 - fråga mig inte varför de ligger så tätt i utgivningen. Men det är ok med mig. Hoppas att datumen stämmer, bara. Del sex kommer heta Kitty Raises Hell. Låter som en lovande titel. Undrar vad hon ska göra?


Sist men inte minst kommer också del 4 om min käre bokhandlare/detektiv Victor Legris, skriven av Claude Izner. Den ska heta The Marais Assassin. Jag väntar med spänning. Är lite kär i Victor eftersom han har en så fin bokhandel på vänstra stranden av Seine och så är det sekelskifte och han är fin och...tja, låt oss säga att jag väntar helt enkelt. Låt oss också säga något jag aldrig någonsin förr sagt: jag längtar till februari.



4 kommentarer:

Anonym sa...

Förstår precis din längtan efter nästa bok i serien om Mercy..har själv drabbat av den! Det är verkligen en serie om har växt för varje bok! Som sagt, skönt att ha något att se fram emot i februari :)

Anonym sa...

Härmed utmanar jag dig! ;)
http://fantasy03.blogg.se/2008/november/utmanad-igen.html

Anonym sa...

jaha, ännu fler serier som jag inte visste att jag behöde... men NU et jag

Calliope sa...

Mercy blir verkligen bara bättre och bättre!
Och Maria - glad att kunna stå till tjänst ;)