25 september, 2008

Jag är här, inte där

Jag sällar mig till mängden och utbrister Idag börjar bokmässan! Tror inte att det finns en enda bokblogg som skriver om något annat idag. Själv kommer jag att stanna hemma i år; bokhandeln stänger ju tyvärr inte även om dess anställda hellre skulle vilja vara någon annanstans. Men det är ok - jag har varit där de senaste tio åren. Det är kanske till och med hälsosamt med en paus.

För er som ska dit måste jag bara nämna några saker ni inte får missa:
Uppsala English Bookshop Underbart trevligt och kompetent urval av engelska skojigheter. Har nog inte lyckats att gå på en enda mässa utan att köpa något i deras monter.
Ohlsson & Lohaven kan jag inte heller låta bli att handla hos. Här finns inte bara fina kort och roliga magneter utan allt mellan himmel och jord med litterär/kulturell anknytning. Block, pennor, muggar, godis, you name it.
SF-bokhandeln jamen dit måste man ju gå. De lyckas alltid peta in någon liten serie som jag inte har sett tidigare och som jag måste ha. Dessutom har de alltid bra författare som signerar.

Ha en trevlig mässa! Jag ska trösta mig med en liten beställning från Amazon istället. Något måste man ju göra med pengarna man sparar på att inte åka till Göteborg...

****************************************
Sitter ni hemma kan ni också roa er med DN:s nya satsning DN BOK. Lovar gott än så länge. Som boklördag hela veckan :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är inte heller där :)) Får hoppas på nästa år istället..

Erika sa...

Kan säkert var motiverat med en paus då och då, bokmässan är en intensiv och utmattande upplevelse.

Tack för tipsen. Ska nog kolla in Ohlsson och Lohaven!