05 juli, 2008

Nya bilder på Harry

Inkommen från solen, röd och glad, ser jag att det har kommit upp nya bilder här på imdb.com från Harry Potter and the Half-Blood Prince. Sweet! Vi väntar med spänning på att få se resten. Kan dock inte låta bli att reagera på hur vuxna de ser ut allesammans - det är nog tur att serien snart är slut för annars skulle vi inte längre tro på att de går i skolan... Komvux, snarare. Undrar om det finns något sådant för de trollkarlar som inte klarar sina OWLs?

Nu ska jag gå och äta brownies med hallon. Lördagskvällen kunde se sämre ut.

Har ni förresten sett att SVT 1 börjar visa serien Carnival ikväll? Missa inte. Klockan 20.00 ska ni sitta i soffan om ni vill se.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Missade Carnival på tv, men laddade ner hela första säsongen istället. ;)

Calliope sa...

Det var nog ett bättre alternativ med tanke på att tv:n lyckades fucka upp texten i större delen av avsnittet så att den låg en minut före händelserna...

Anonym sa...

Det var en bra fundering. Själv undrar jag om inte trollkarlarna stavar fruktansvärt, då de inte har några engelskalektioner...

Country Girl sa...

Tack - det här lyste verkligen upp framtidsutsikterna! jag hade ju liksom inställt mig på att Potter-eran var över nu, i och med att sista boken kommit. Men då hade jag glömt filmatiseringarna! Tack för påminnelsen. Harry Potter is dead. Long live Harry Potter!

Anonym sa...

Lite sorgligt egentligen att det tar slut.
Men som du säger så har de verkligen vuxit. Draco har minst sagt ändrat utseende och Ginny börjar verkligen se vuxen ut nu.
RIP
Harry o co.

Calliope sa...

Jag tror i o f s att det finns förhäxade rättstavningshjälpmedel och formler som hjälper dem att skriva fint, men ändå.

Och visst ser Draco snarare ut som en ung man än som en liten pojke? Kära nån så tiden går - jag känner mig gammal...