10 maj, 2008

Spöken som citerar The Smiths

Läser just nu ett förhandsex av John Ajvide Lindqvists Människohamn å jobbets vägnar (ett sådant tillfälle jag tycker extra mycket om mitt jobb) - och jag ska inte avslöja något innan den kommit ut. Men jag måste bara säga - jäklar i min lilla låda så bra den är!! Ojojoj. Jag har inte läst ut den ännu men än så länge känns det som om den nog nästan blir lika bra som Låt den rätte komma in. Om inte bättre. Rubriken på det här inlägget är en av anledningarna att jag gillar den. Oj så störigt kryptisk jag är... Men jag ska lugna mig och inte säga mera förrän den kommer ut, annars blir nog förlaget ledsna. Lite förhandsreklam tror jag dock inte att de har något emot, så jag säger det igen. Shit pommes frites vad bra den är. Ni som väntar kommer INTE att bli besvikna. John Ajvide Lindqvist for president om du frågar mig.

6 kommentarer:

Country Girl sa...

Vad kul att höra att man inte kommer att bli besviken. Egentligen är det rätt fantastiskt att det finns en så bra skräck-författare i Sverige.

Calliope sa...

Visst är det härligt! Är på jobbet nu men jag längtar bara hem för att fortsätta läsa (och sola på balkongen) :)

Mikael Holmström sa...

Ja! Hurra! Precis vad jag ville höra! Smiths också... det är så att man redan börjar undra hur han ska kunna toppa det i nästa bok... :-D

Jessica sa...

Åh, jag vet inte när jag längtade efter en bok så mycket som jag längtar efter denna. Av allt jag hört (hmpf, ni kryptiska, lyckliga människor som redan fått läsa :-)) så borde det stå "Till Jessica" någonstans på omslaget. Ah!

Bernur sa...

Kan du inte åtminstone säga vad de säger, dessa spöken? Min kollegas spöke välte häromnatten ut en bok av Sartre på hans golv, men The Smiths låter onekligen mer spännande. Cemetry Gates?

Calliope sa...

Nej nej Björn, mina läppar är förseglade :) Men låt oss säga att det citeras vilt, ofta och mycket...