08 oktober, 2007

Hundar är från himlen, katter från ...

Dagen började så där härligt som bara en måndag kan; min katt protestkissade i hallen vid ytterdörren eftersom han blev sur på att jag skulle ägna mig åt något annat än honom. Han brukar göra det med jämna mellanrum men den här gången lyckades han med något helt nytt - pölen blev så stor att det rann under dörren och ut i trappuppgången... Så där låg jag på knä och torkade frenetiskt utanför hissen och hoppades att alla grannarna redan hade gått till jobbet. I vardagsrummet låg under tiden Den Onde (a.k.a. Katten) och gonade sig i solen.
Man skulle med andra ord kunna tro att jag fått nog av samvaron med pälsbeklädda djur men så är inte fallet. Är väl masochist, antar jag. Men vid såna här tillfällen blir jag ändå extra glad av att bläddra i de små fotoböckerna Fy katten I & II av Jim Egdar. Eller så känns det bara skönt att veta att man inte är ensam...

Kissarna i böckerna finns också på den sjukt sköna hemsidan My cat hates you. Och i kalenderform. Man kan köpa en sån där kalender som står på bordet där man river av en sida om dagen och får inte mindre än 365 elaka katter. Dagens fynd. Så mycket ondska för så lite pengar.

1 kommentar:

Marianne sa...

Ojoj, vilka bilder!

När jag slötittade på "Hitta hem" igår blev jag lite sugen på att skaffa katt.
Det har gått över :-)