26 september, 2007

Tema Estland gör ingen glad

Nu ska jag bara jobba ett par timmar till, sedan ska jag hem och packa väskan. Imorgon bär det av till bokmässan. Måste dock säga att jag är lite mindre entusiastisk än vanligt. Har analyserat mig själv och kommit fram till att det dels beror på att jag blivit gammal och blasé efter att ha besökt mässan de tio senaste åren, dels på att temat i år är ovanligt trist. "Estland i fokus" sätter inga hjärtan i brand, åtminstone inte dem som klappar för böcker. Det känns mest som om de sökt och fått Östersjö-bidrag. Jag skulle hellre se att de gjorde en repris på det brittiska temat de hade för tre år sedan. Det var suveränt!
Hoppas ändå att det blir en trevlig mässa. Bloggen tystnar ett par dagar, men återkommer med rapport när jag är tillbaka!

1 kommentar:

Erika sa...

Håller med dig om att tema Estland inte var någon höjdare... Då blir man ju ännu gladare av att höra att nästa års tema blir Lettland! Eh.