31 augusti, 2007

En paj om dagen är bra för magen

Smulpaj. Oh. Jag säger det igen smuuuuulpaj...yummi yummi!

Särskilt gott blir det om man följer recepten i Elisabeth Johanssons bok Smulpajer till kaffe och dessert. Jag har som pågående projekt att provbaka mig igenom hela boken och har kommit en god (vitsigt, va) bit på väg. Har till exempel gjort en citronpaj med nougatsmulor, blåbärspaj med marshmallows och choklad samt en ginopaj. Fantastiskt! Allt jag provat har blivit hur gott som helst.

Boken innehåller många olika sorters pajer, allt från enkla vanliga äpple-/rabarberpajer till mer udda recept med ingredienser som man aldrig skulle ha täkt på själv men som passar bra. Pajerna känns lyxiga och ser jätteimponerande ut men är väldigt lätta att göra.

Dessutom är boken mycket snyggt formgiven med fina bilder som gör att man gärna sitter och bläddrar i den. Vilket ofelbart leder till tankar på paj. Säger det igen. Smuuuulpaaaaaj...yummi...
Blir jag tjock är det Elisabeth Johanssons fel.

Inga kommentarer: